Tuesday, May 6, 2008

1, 2 and 3 - Half time in cleaning challenge

A challenge isn't a good challenge unless you make it harder for yourself. I sat up 5 projects to finish, I gave myself 12 days to do that, and then I start a new project and spend a lot of time knitting on that. Here is the progress so far on my two-end knitting mitten. Fun but fells backwards.

At least I have now completed 3 of the 5 projects (of cause the easy ones).

1) Lords & Ladies now is washed and have bands to tie it (instead of Icords). Really bad picture - in the mirror with a flash :-(

2) The Icarus shawl is blocked! and ready - it is huge. The quilt cover is for a kind size bed!
The blocking wires were a good investment.



3) Chantel is ready, washed blocked! and fringed. Blocking with children is difficult. Here I built a tent for Chantel. Pins and kids are not ready to meet yet. But when it's done blocking it was fun to play peekaboo with.



What's the progress for Elena and Tant Berg?

4 comments:

Elena said...

Åh så mycket vackert i ett och samma inlägg ... två av tre dessutom i det underbara Kidsilk Haze. Bra jobbat! Den romantiska koftan sitter som en smäck på dig. Och sjalarna ser väldigt användbara ut. Chantal är helt unik, du kommer att göra succé med den på axlarna.

För mig går det framåt. Två av tre klara, utom hakarna på koftan då. Sonens kofta är det en hel del kvar på. Ska se om jag får någon rad gjord på kantbårderna ikväll.

Tant Berg said...

Jag säger som programmerarna brukar göra, jag är nästan klar. Och det vet ju både du och jag att det kan betyda precis vad som helst. Nä, jag jagar hantverkare på dagarna, jagar sonen när han är vaken och nä nu har jag slut på ursäkter. Ha en trevlig helg!

Johanne Ländin said...

Åh, vad du är duktig!
Jag borde verkligen ha hängt på. Har massor av halvfärdiga projekt.
Eftersom jag precis har börjat sticka en Icarus i Kidsilk Haze är jag lite nyfiken på hur stor din blev.
Jag är ju ganska kort och vill inte att sjalen ska fungera som släp...

Inger Carina said...

WOW Anna! The two shawls is finished at last! They turned out beautiful!!